مستند سازي مدارك قراردادها (پيمان ها)

مطالب و نكات كارآمد ،صورت وضعيت نويسي ابنيه

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

مستند سازي مدارك قراردادها (پيمان ها)

صورت وضعيت عمدتا  يا 1-بر حسب فهرست بهاي سازمان مديريت   2-متر مربع زير بنا است.

زماني كه صورت وضعيت بر اساس فهرست بها باشد،جهت مستند سازي مدارك براي پيمان فوق بايد ريز متره مقادير موجود باشد كه خود صورت وضعيت طبق صورت جلسه انجام كار و ريز متره نوشته شده باشد.هر پرداختي به پيمانكار قبل از تنظيم صورتجلسه به وضوح در قانون ممنوع شمرده شده است.

صورت جلسات بايد شامل نام كارفرما و پيمانكار ،عنوان شماره تاريخ قرارداد،دلايل و توجيهات فني لازم براي انجام ان كار مورد نظر،ترسيم كروكي و نقشه جزئي از مورد فوق و متره اناليز و محاسبه احجام و مقادير.در نهايت بايد امضاي نماينده پيمانكار و كارفرما و نظارت يا مشاور در صورت وجود در پايين صورتجلسه باشد.

در صورتجلسه ميتوانيد به تاريخ و شماره دستور كار مربوطه هم اشاره نمود .ابلاغ شدن صورتجلسه از سوي كارفرما به پيمانكار بسيار ضروري ميباشد چرا كه غير از ان رسميت نمي يابد.براي تكميل تر شدن اسناد خود و بايگاني درست ميتوانيد مواردي چون موضوع كار و جدول خلاصه متره را هم به ان اضافه نماييد.

هيچ گاه اجازه انجام اتمام كار و تنظيم نكردن صورتجلسه را ندهيد كه قطعا براي پيمانكار مضر است و در صورت وقوع همچين اتفاقي ابلاغ صورتجلسه تنها با امضاي بالاترين مقام دستگاه كارفرما مجاز است كه براي وي تعهد و مسيوليت فراوان هم در پي دارد كه به همين دليل عموما اين كار را انجام نميدهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.